Vijf vestigingen van Albert Heijn in Gouda, Bodegraven en Moordrecht deden vrijdag 7 en zaterdag 8 februari mee aan de grote landelijke inzamelingsactie van de Nederlandse Voedselbanken. De klanten van Albert Heijn lieten de oproep om een of meerdere producten extra te kopen voor de voedselbank niet onbeantwoord. In grote getale werd er gedoneerd. De komende weken kan de Goudse Voedselbank haar 930 klanten in de regio daardoor weer voorzien van voldoende voedsel.
Noden
“Het maakt ons ontzettend blij dat de noden van onze klanten gevoeld en gedeeld worden door zovelen”, aldus een reactie van het bestuur van de Goudse Voedselbank, die aangenaam verrast is door de grote opbrengst. “Het geeft een groot gevoel van betrokkenheid, solidariteit en saamhorigheid in de regio Gouda weer. We blijken er voor elkaar te zijn in tijden van honger en nood. We laten elkaar niet vallen en daar mogen we als gemeenschap héél trots op zijn.”
Heel veel dank is verschuldigd, niet alleen aan iedereen die producten heeft gegeven, maar ook aan alle meewerkende personeelsleden van de AH-filialen en de vele vrijwilligers van de Goudse Voedselbank. Zonder de grote inzet van al deze mensen was zo'n succesvolle opbrengst niet mogelijk geweest.
Verlanglijstje
Tijdens de inzamelingsactie worden klanten van Albert Heijn er door de vrijwilligers van de voedselbank al direct bij de ingang op gewezen waar de grootste behoefte aan is. Ze krijgen zelfs een verlanglijstje mee. Op een grote tafel midden in de winkel staan de producten uitgestald. De door de klanten gekochte etenswaren en hygiënische producten kunnen buiten de winkel ingeleverd worden bij de kraam van de Goudse Voedselbank. Bestelauto’s rijden beide dagen af en aan om de gevulde kratten naar de magazijnen van de voedselbank te brengen. Daar worden de producten gesorteerd en vervolgens in de magazijnen, koelcellen en winkel geplaatst.
Fotobijschrift: Joke Boekel neemt in AH-filiaal Goverwelle een donatie in ontvangst van AH-klant Margreet Rap.