Bij een brand zijn vannacht rond 04u00 twee woningen aan de Papaverstraat flink beschadigd. De bewoners werden met hun jonge kinderen bij de overburen opgevangen en in veiligheid gebracht. Ze bleven ongedeerd. De brand lijkt buiten te zijn ontstaan en naar binnen te zijn geslagen. En later bij de buren te zijn overgeslagen. Ook de buurvrouw werd door de buurt opgevangen. De brandweer was de brand rond 04u15 meester.
De brand is waarschijnlijk buiten begonnen en daarna overgeslagen naar binnen en vervolgens naar de andere woning. Of blikseminslag de oorzaak is, weet de brandweer nog niet. Er wordt onderzoek gedaan naar de oorzaak.
De brandweer spreekt haar waardering uit over hoe omwonenden zich meteen over de gedupeerden met jonge kinderen hebben ontfermd. Ook de buurvrouw is door de buurt opgevangen.
De brandweer gaf om 04u15 het sein ‘brand meester’. Stichting Salvage helpt de bewoners met de afwikkeling van de schade en zal ook moeten bepalen of de twee woningen nog bewoonbaar zijn.