De Goudse Schouwburg presenteert nieuwe huisstijl
De Goudse Schouwburg presenteerde maandagavond bij de seizoenspresentatie de nieuwe look and feel voor het komende theaterseizoen. De nieuwe huisstijl heeft opvallende kleuren en een frisse uitstraling. De elementen en symbolen passen in de context waar De Goudse Schouwburg voor staat.
Jaarlijkse update
"De nieuwe huisstijl is meer de jaarlijkse update die we ieder seizoen hebben, alleen dit jaar net iets meer dan voorheen", zo verklaart Nina Angkotta, coördinator afdeling Marketing & Communicatie van De Goudse Schouwburg. "Waar we vorig jaar bijvoorbeeld de duikende man hadden omdat onze slogan was ‘Duik in een andere wereld’, is het dit jaar het concept ‘Elements’. Allemaal diverse elementen die samen een geheel vormen, met wat extra kleuren toegevoegd aan de huidige stijl voor een nieuw gevoel en meer mogelijkheid om het breder in te zetten."
Podium van de Stad
"We wilden vooral een frisse uitstraling", zo gaat Angkotta verder. "Enkele punten uit ons meerjarenbeleid zijn dat we ons verhaal willen vertellen en de schouwburg een gezicht willen geven. We zijn hard op weg als Podium van de Stad, dus niet alleen in ons pand maar echt verbinding maken voor, door en met de stad en haar inwoners. Daarin zijn belangrijke aspecten onder meer inclusiviteit, diversiteit, duurzaamheid en ‘voor iedereen’ en ‘samen’."
"Met alles wat we - altijd - al doen op het gebied van theaterprogrammering zijn dat dus veel losse elementen en als schouwburg brengen wij al deze elementen samen. Dat is een beetje het achterliggende verhaal van de losse symbolen. Daarnaast zijn ze fris en vrolijk en heeft het geheel en wat modernere uitstraling, iets wat onze jongere doelgroep ook aanspreekt. Dus een win-win aan alle kanten en hopelijk vindt het publiek dat ook...", zo besluit Angkotta.