En hij staat! De kerstboom op de Markt is er weer. Maandag ging de boom uit Kongsberg twee meter diep de grond in.
Op de ster
De boom is trouwens 22 meter lang en 50 jaar oud. Het is maar dat je het weet. Na een lange reis vanuit het Noorse Kongsberg, Gouda's zusterstad, arriveerde DE kerstboom, maandagmorgen in Gouda. De grote Kerstboom heeft inmiddels een mooie plek gekregen midden op de ster voor het Stadhuis op de Markt.
De 70-ste keer op rij
Voor de 70-ste keer op rij, is er weer een prachtige, grote kerstboom uit Noorwegen naar Gouda, geschonken door zusterstad Kongsberg. De boom, een gigantische spar van 800 kilo, is gekapt op ongeveer 5 kilometer buiten het centrum van Kongsberg.
De boom was de afgelopen weken onderweg van de haven in Brevik, vanwaar hij per schip wordt vervoerd via Londen naar Rotterdam. De boom is 22 meter lang en 50 jaar oud en stond 5 kilometer buiten Kongberg. De boom krijgt in het nieuwe jaar een nieuw leven in de Futseltuin, via houtverwerkers en kunstenaars Brian Bunnik en Jan Mostert.
Begeleiding
Op maandag 8 december kwam de grote spar, geschonken door onze zusterstad Kongsberg, vanuit Noorwegen aan in Gouda. De boom werd onder begeleiding van leerlingen van een basisschool en het looporkest van De Pionier over de Kleiweg naar de Markt gebracht door firma Nederhoff. Daar werd de boom vervolgens uitgepakt en op zijn plaats gezet.
Speciale kerstballen
Ook dit jaar heeft het kindercollege de eerste kerstballen versierd. Nadat de boom is uitgepakt, overhandigde het kindercollege de kerstballen met een wens aan burgemeester Pieter Verhoeve en Paul Buis, voorzitter van stichting Gouda bij Kaarslicht.