De vakjury van de Jantje Beton Prijs 2023 nomineert Gouda, Nijmegen en Rijswijk tot de top 3 meest speelvriendelijke gemeentes. De uiteindelijke winnaar, wordt op 22 mei bekend gemaakt tijdens de feestelijke uitreiking in Leiden.
Supertrots dat Jantje Beton Gouda genomineerd heeft als meest speelvriendelijke gemeente van Nederland! We werken al jaren aan groene, duurzame speelplekken waar iedereen kan meespelen. En dat doen we samen met kinderen en jongeren. 22 mei is de winnaar bekend! @jantjebeton_nl pic.twitter.com/68DFxzZzUU
— Gemeente Gouda (@GemeenteGouda) April 25, 2023
Op 22 mei wordt voor de tweede keer de Jantje Beton Prijs uitgereikt aan de meest speelvriendelijke gemeente van Nederland. De prijs wordt mogelijk gemaakt door AM gebieds- en vastgoedontwikkeling. Uit alle inzendingen die de organisatie dit jaar ontving, zijn de gemeentes Gouda, Nijmegen en Rijswijk door de vakjury - onder voorzitterschap van Mariëtte Hamer - genomineerd voor de top 3.
KINDERJURY
Kanshebbers Gouda, Nijmegen en Rijswijk gaan door naar de kinderjury. Jantje Beton vindt het heel belangrijk dat de stem van de kinderen gehoord wordt bij de verkiezing voor de meest speelvriendelijke gemeente. De kinderjury wordt dit jaar gevormd door deze 4 kinderen: Tessa (13) en Jari (16): zij vertegenwoordigen de kinderadviesraad De Buitenspelers. En Jurre (10) en Jille (12): zij vertegenwoordigen hun gemeente Leiden, de winnende gemeente van de Jantje Beton Prijs in 2021.
UITREIKING
Op 22 mei 2023 maakt de kinderjury tijdens de feestelijke uitreiking bekend welke van de 3 gemeentes zich twee jaar lang meest speelvriendelijke gemeente van Nederland mag noemen.