Goudse Voedselbank start Webwinkel
Wil je zelf bepalen welke producten je wilt doneren aan de Goudse Voedselbank? Dat kan vanaf nu online via de nieuwe Webwinkel van www.voedselbankgouda.nl
Marketingstrategie
Al sinds de start is de Goudse Voedselbank afhankelijk van voedseldonaties. De laatste jaren komt er echter steeds minder voedsel binnen van supermarkten. Deze verkopen nu steeds vaker zelf de producten, die vroeger aan de voedselbank werden geschonken; met korting omdat ze tegen de uiterste verkoopdatum aanlopen. Door deze nieuwe marketingstrategie van de supermarkten moet de Goudse Voedselbank steeds vaker voedsel bijkopen voor haar cliënten. Omdat daar geld voor nodig is, worden financiële giften steeds belangrijker.
Keuzes
Nu willen donateurs graag zelf het soort en aantal producten kunnen kiezen. Daarom is de Goudse Voedselbank een Webwinkel gestart. Hierin worden de 25 producten te koop aangeboden die de 300 aangesloten huishoudens onder de armoedegrens het hardste nodig hebben. Uit dit productaanbod kunnen donateurs hun eigen keuzes maken. Het enige verschil met een commerciële webwinkel is dat de uitgekozen producten na betaling niet bij de donateurs, maar bij de cliënten van de voedselbank terecht komen.
Ook kan men via de nieuwe Webwinkel een bedrag doneren zonder er zelf producten voor uit te zoeken. In dat geval laten de donateurs de productkeuze over aan de voedselbank. www.voedselbankgouda.nl