"Onze Pakketbezorger van PostNL wordt per maandag overgeplaatst naar Bleiswijk. Hij moest na jaren van zijn nieuwe manager elders gaan bezorgen. Zaterdag was zijn laatste dag en vanaf maandag krijgt hij een nieuwe route in Bleiswijk. Dit tegen zijn zin in vertelde hij zaterdagmiddag ontdaan", aldus de Goudse Sandra Broekhof die nu een actie wil opzetten om overplaatsing te voorkomen.
"Ik begrijp niet dat PostNL dit doet. Zo was ook begin dit jaar Pakketbezorger Nurullah Pamuk in het nieuws, die na jaren elders moest gaan bezorgen. De bewoners voerden actie, diende een petitie in met 1500 handtekeningen om hem voor de buurt te behouden maar dit was te vergeefs...."
Een publieksactie voor Kees Vlasveld, een PostNL-bezorger in Voorschoten, slaagde wel.
"Onze PostNL Pakketbezorger is ook geliefd in onze buurt. Zo vriendelijk en doet zijn werk zeer netjes, kent de mensen op zijn route, helpt de ouderen en brengt de pakketjes binnen. Daarom ook zo naar om te horen dat hij een andere route krijgt waar hij niet achterstaat en ook niets tegen kan doen. Dit is vervelend voor hem maar ook voor ons. Betreur jij dit ook? Ideeën hoe wij dit kunnen aanpakken?"
Sandra hoort het graag!