Advertorial Literatuur

Hoe maak je een succes van je businessboek?

Steeds meer ondernemers willen een boek schrijven, want een boek op je naam geeft je instant expertstatus en met een bestseller zet je jezelf als marktleider op de kaart van jouw vakgebied. Een nummer 1-positie in de ranglijsten is daarvoor dé heilige graal, maar hoe bereik je die?

“Op sommige onderwerpen wordt zo gretig gereageerd dat je gewoon voelt dat er vraag naar is.” – Jos Burgers, meervoudig bestsellerauteur, o.a. van ‘Geef nooit korting!’

boek bestsellerboek cover.jpg

Wanneer is een boek een bestseller?

Vraag je je wel eens af hoe het kan dat sommige auteurs vanuit het niets bovenaan in de bestsellerlijsten komen te staan, zoals recentelijk Thierry Baudet, Kelly Weekers en Charlotte Labee, om vervolgens binnen no time weer weggezakt te zijn? Hoeveel boeken verkopen bestsellerauteurs nou echt? Betekent een tweede, vierde of tiende druk per se dat er duizenden of tienduizenden boeken verkocht zijn? Wat levert die nummer 1-plek nou eigenlijk op, en is dat de enige manier om een bestseller te scoren?

De mythes rondom de bestsellerlijsten ontkracht

In ‘Het Bestsellerboek’ ontkrachten Charlotte Meindersma en Hanneke de Wit alle mythes rondom de ranglijsten en vertellen ze hoe je eerlijk op 1 komt en een succes maakt van je businessboek. Ze geven een kijkje in de keuken, van henzelf en van andere auteurs, laten daarbij eerlijke cijfers zien, geven handvatten en tips voor aspirant-auteurs, en prikken en passant wat luchtbellen door.

Tips van de besten uit het vak

Met interviews met Monique Bransen van uitgeverij Haystack, en bestsellerauteurs Jos Burgers (o.a. ‘Geef nooit korting!’), Bart van den Belt (o.a. ‘De 7 Sleutels voor Zakelijk Succes’), Elke Wiss (o.a. ‘Socrates op sneakers’), Robin Stevens (o.a. ‘Verbinding zonder wifi’) en Cynthia Schultz (o.a. ‘Goed werk’).

Na het schrijven begint het pas echt: zo maak je een succes van je boek

Veel auteurs denken dat ze achterover kunnen gaan leunen wanneer ze klaar zijn met schrijven. Dat boek verkoopt zichzelf toch wel? Ik ben toch niet voor niets met een uitgever aan de slag gegaan? Gaat die het boek niet voor me vermarkten? In ‘Het Bestsellerboek’ lees je hoe je een succes maakt van je boek en welke stappen je hiervoor kunt volgen.

“‘Het Bestsellerboek’ geeft waanzinnig veel tips voor het schrijven en verkopen van een managementboek, van de auteurs zelf maar ook van veel vakexperts. Het leest als een trein! Daarnaast geeft het inzichten in de lastige, allesbehalve transparante wereld van boeken schrijven, boeken verkopen, boekenlijstjes en de status die hieraan ontleend wordt.” Jan-Joost Kroon, auteur van ‘Van capo tot ceo’

“Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig een boek schrijft, maar daarmee wordt het aantal daadwerkelijk gelezen boeken niet groter. Je zal dus naast een goed verhaal ook heel veel moeite moeten steken in marketing, PR, netwerken en je boodschap blijven herhalen, om überhaupt onder de aandacht te komen (en lang genoeg te blijven). Dat kost misschien nog wel meer tijd en energie dan het daadwerkelijke schrijven.” Hidde de Vries, auteur van ‘Work Smart Play Smart’

“Met een bestseller activeer je de twee belangrijkste wetenschappelijk bewezen principes om iemand te overtuigen om ja tegen jou te zeggen, want je neemt onzekerheid weg door zowel sociaal bewijs als autoriteit in te zetten! Ik ben ervan overtuigd dat Charlotte en Hanneke je in dit boek fantastische tips geven om jouw thought leadership te claimen. Uit ervaring kan ik je vertellen dat een nummer 1-positie bij Managementboek vele deuren opent.” Bas Wouters, mede-auteur van (o.a.) ‘Online invloedʼ

Over de auteurs

boek bestsellerboek Charlotte_Meindersma.png

Charlotte Meindersma is jurist en marketeer. Vanuit haar bedrijf Charlotte’s Law & Fine Prints geeft ze juridisch advies en marketingadvies. Ze is een disruptor en pionier in de juridische wereld.

boek bestsellerboek Hanneke de Wit.png

Goudse Hanneke de Wit is schrijfcoach, redacteur, ontwerper en marketeer. Vanuit haar Goudse bedrijf Tangram Studio heeft ze al vele ondernemers geholpen om hun boek succesvol uit te geven.

Samen hebben zij meer dan 25 jaar ervaring in het boekenvak. Ze gaven in totaal 9 boeken uit, waar meer dan 15.000 exemplaren van over de toonbank gingen.

Bestellen
Te bestellen bij Managementboek: https://managementboek.nl/boek/9789082329674/het-bestsellerboek-charlotte-meindersma (en via alle online boekhandels.) Verkoopprijs € 25,-.


Meer nieuws

Politie en handhaving gisteren 19:02

Van wie is dit gereedschap?

Onlangs zijn bij een verdachte situatie meerdere goederen aangetroffen. Politie Basisteam Gouda heeft het vermoeden dat deze goederen van diefstal afkomstig zijn. 

Calamiteiten gisteren 18:52

Politie start onderzoek na vondst overleden vrouw

De politie is op zondag 8 september een groot onderzoek gestart na de vondst van een lichaam op de Burgemeester Jamessingel in Gouda. Het lichaam van de vrouw, van wie de identiteit nog moet worden vastgesteld, werd gevonden onder verdachte omstandigheden. De politie onderzoekt de toedracht en sluit een misdrijf niet uit.

Calamiteiten gisteren 18:45

Staat jouw deur open voor iedereen?

Staat jouw deur open voor iedereen? Het is één van de slogans in de nieuwe campagne van Meld Misdaad Anoniem (M.) tegen misstanden in huurwoningen, die eerder dit jaar van start ging.

Advertorial Sport en recreatie gisteren 18:44

Volwassenfonds groot succes: al 628 goedgekeurde aanvragen sinds 2021

De gemeente Gouda doet sinds 1 januari 2021 mee met het Volwassenenfonds Sport & Cultuur. Dit fonds is er voor mensen in Gouda van 18 jaar en ouder die moeten rondkomen van een laag inkomen. Via het fonds kunnen zij een bijdrage aanvragen om te sporten, tot een maximum van €250 per jaar. Tot nu toe zijn er al 628 aanvragen goedgekeurd. Dat is een groot succes!