Plaswijck is de eerste wijk in Gouda waar de gemeente aan de slag gaat om aardgasvrij te worden. Dit betekent dat de gemeente andere oplossingen zoekt voor het verwarmen van huizen, maar ook voor koken en warm water uit de douche of kraan. Op donderdag 11 juni is er voor alle inwoners en ondernemers van Plaswijck een informatieavond over hoe de gemeente samen met de wijk tot oplossingen komt.

Samen met de wijk
De gemeente werkt eerst aan een wijkuitvoeringsplan (WUP). Hierin komt te staan welke warmteoplossing het beste past bij welke woning of gebouw. Rekening houdend met de techniek, kosten en persoonlijke situatie.
De projectleiders Anja Möltgen en Lennart Reij brachten hiervoor de wijk goed in beeld samen met een kleine groep betrokken buurtbewoners. Zij delen graag de resultaten met de bezoekers. Om een passend plan voor de wijk te maken, hebben ze de ideeën van meer bewoners nodig. Een ieder kan de gemeente helpen door met haar mee te denken.
Informatieavond in De Vaste Burcht
Kom op donderdagavond 11 juni van 19u30 tot 22u00 naar de kerk “De Vaste Burcht” om:
- De uitkomst van het verkenningsonderzoek te zien.
- Te horen wat er de komende jaren gaat gebeuren.
- Aan te geven hoe jij mee wilt denken over wat nodig is om in de wijk aardgasvrij te worden.
- De gemeente te laten weten hoe jij het liefst op de hoogte wilt blijven.
- De projectleiders persoonlijk te zien en te spreken.
Aanmelden
Meld je aan door een mail te sturen naar gemeente@gouda.nl. Je kunt de bijeenkomst ook online volgen. Geef dat dan aan in je mail, dan ontvang je een link om in te loggen.