Aan de Reeuwijkse Plassen vond donderdag de gezamenlijke lancering plaats van INTO business Alphen en Gouda. Onder het motto ‘Samen aan Boord’ kwamen 120 ondernemers uit beide regio’s samen voor een inspirerende en zonnige netwerkbijeenkomst op het terrein en op het water van GWV Elfhoeven.
Strak schema
"We gaan Samen aan Boord en de animo is hoog, inmiddels hebben zich 120 bedrijven aangemeld om hierbij aanwezig te zijn. Let op: de inloop is vanaf 15u30 dus wees op tijd, we hebben een strak schema!", zo liet gastheer en uitgever Werner van den Bosch in zijn mailing weten.
Op het schema stond eerst de tewaterlating van beide INTO business magazines door Werner van den Bosch. De onthulling van de Goudse editie werd verricht door Marcel van Liere (Unica) en Robert van der Bruggen (Reco Lift Solutions en tevens voorzitter van GWV Elfhoeven). Remco Pielstroom (De Thermen2) toonde de cover van de Alphense editie.
Toekomstproof
De bedrijven Unica en RecoLift Solutions, die de cover van de Goudse editie sierden, waren zichtbaar aanwezig als partners van het evenement. Het thema van deze zomereditie is ‘Toekomstproof’, en dat werd op passende wijze verkend: met vooruitkijken, verbinden én genieten van het moment.
Gouwe Zaken 2.0
Ook Otto Kempkes voer voorbij om zijn zegje te doen over de komende Gouwe Zaken 2.0: op maandag 27 oktober in de Auditerminal van Maas-De Koning. De organisatie hiervan ligt bij AfterWork, De Goudse Business Club, Gouda Onderneemt1 en Ondernemers Platform Waddinxveen (OPW).
Samen aan Boord: onder die noemer koersten Goudse/Alphense ondernemers donderdag naar de Reeuwijkse Plassen. Leden van INTO Business waren te gast bij GWV Elfhoeven. Dit om te varen, te eten en te drinken, te netwerken en voor de lancering van de zomeredities van INTO Business. pic.twitter.com/At5tp8zc8D
— ZoGouds.nl (@DitiszoGouds) July 4, 2025
Ontspannen vaartocht
De middag golfde verder met een ontspannen vaartocht in sloepen over de plassen. Tijdens de tocht werd volop genetwerkt en kennis gedeeld tussen collega-ondernemers. Er waren mooie gesprekken, veel lachende gezichten én diverse prijzen te winnen. Want tussen de bedrijven door moesten de ondernemers ook nog aan het werk: vragen beantwoorden en opdrachten uitvoeren tijdens de puzzelvaartocht over de Elfhoevenplas.
De prijzen werden beschikbaar gesteld door Marcel van Liere (Unica) en Robert van der Bruggen (Reco Lift Solutions en tevens voorzitter van GWV Elfhoeven). Opmerkelijk genoeg kwam de eerste prijs (een fles Ketel1-jenever) in handen van het team met de naam Zuipschuit.
Haring
Onder het genot van een drankje, haring, kaas en andere lekkernijen werd de middag in stijl afgesloten. Daarna schoven een groot aantal ondernemers door naar en aan bij de buren: dit voor een goed verzorgde BBQ bij Koeien en Kaas aan de Plas (voorheen ’t Vaantje).
Met het evenement bevestigde INTO business opnieuw haar missie: ondernemers verbinden en inspireren – dit keer letterlijk en figuurlijk Samen aan boord.