Project ‘365 dagen kaas’ dingt mee naar landelijke binnenstadtitel
Wie wordt de winnaar van de verkiezing ‘Meest Inspirerende Binnenstadsproject? Het project ‘365 dagen kaas’ van Gouda dingt mee naar de titel in het thema Eigen & Uniek. Op de Dag voor de Binnenstad op donderdag 11 april in Veenendaal worden de winnende ingezonden projecten in de verschillende thema's bekend gemaakt.
Kaas
In ‘365 dagen kaas’ maken binnenstadsondernemers, bedrijven, onderwijs, inwoners en gemeente gezamenlijk kaas coherent, consistent en continu zichtbaar in de binnenstad. In attracties, evenementen, de openbare ruimte, winkels & horeca en marketing. Voor toeristen én inwoners, voor oud én jong, op een eigen en eigentijdse manier.
Met het '365 dagen kaas'-project viert Gouda niet alleen een rijke historie en traditie, maar speelt de stad ook in op hedendaagse trends en toekomstige ontwikkelingen. Door kaas centraal te stellen in de beleving van de stad, wordt niet alleen het toerisme gestimuleerd, maar ook de lokale trots vergroot, en profileert Gouda zich zo met hun krachtige DNA van de stad.
Stadsleven
Het is interessant om te zien hoe kaas wordt geïntegreerd in verschillende aspecten van het stadsleven, van evenementen en festivals tot het straatbeeld en de winkelervaring. Maar ook door de integratie van moderne technologieën en samenwerkingen met (lokale) bedrijven, organisaties en inwoners ontstaat een hoge betrokkenheid en een breed draagvlak voor de verdere ontwikkeling van het project.