SPORT•GOUDA
Advertorial Sport en recreatie

SPORT•GOUDA krijgt positieve feedback en ziet kansen voor verbetering

SPORT•GOUDA heeft de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek van 2024 bekendgemaakt. Bezoekers van het Groenhovenbad, verenigingen en gebruikers van sportaccommodaties en deelnemers aan sport- en beweegactiviteiten gaven hun mening over de sportfaciliteiten, dienstverlening en samenwerking met SPORT•GOUDA. De uitkomsten leverden veel positieve punten op, maar ook enkele verbeterpunten. Met een gemiddeld cijfer van 7,6 kijkt SPORT•GOUDA met plezier en trots naar de resultaten.

sportpuntgouda medewerk(st)ers in sprint.jpg

Hoge waardering voor personeel en activiteiten

SPORT•GOUDA vindt het belangrijk om in persoonlijk contact te staan met al haar klanten*. Daarom is de organisatie extra trots op de hoge score voor de vriendelijkheid en behulpzaamheid van het personeel. De buurtsportcoaches en sporthalbeheerders krijgen een hogere waardering dan gemeten in eerder onderzoek uit 2021. Ook het contact en de samenwerking met andere medewerkers van SPORT•GOUDA wordt positief beoordeeld. 95% van de contactpersonen is (zeer)tevreden over de klantvriendelijkheid.

Het Groenhovenbad scoort een mooie 7,8. Ook de sportactiviteiten van SPORT•GOUDA scoren hoog (8,3). Vooral de aquasporten in het zwembad en de Stap Mee-wandelingen voldoen volledig aan de verwachtingen. 100% van de deelnemers aan de sportactiviteiten willen in de toekomst opnieuw meedoen. Ook de loyaliteit is gestegen: de Net Promotor Score (NPS) voor sportactiviteiten groeide van 30 naar 45, wat aangeeft dat veel deelnemers deze activiteiten aanbevelen.

sport.gouda groenhovenbad verjaardag opening.jpg

Kansen voor verbetering

Naast de positieve resultaten zijn er ook verbeterpunten. Het cijfer voor de accommodaties daalt van een 7,3 in 2021 naar een 6,9 in 2024. Uit het onderzoek blijkt dat met name de schoonmaak en het klimaat in vooral (oudere) gymzalen aandachtspunten zijn. Ook kan de toegankelijkheid voor mensen met een beperking worden verbeterd.

De gebruikers van het Groenhovenbad geven aan dat er bij het banenzwemmen behoefte is aan duidelijkere regels voor baangebruik en beter toezicht. Verder willen bezoekers meer recreatieve voorzieningen, zoals glijbanen, en een uitgebreider aanbod van gezonde voeding in de horeca, zo blijkt uit het onderzoek. Tot slot kan de communicatie richting zwemlesouders verbeterd worden.

In overleg met de opdrachtgever, gemeente Gouda, worden afspraken gemaakt over de vervolgstappen en acties naar aanleiding van het klanttevredenheidsonderzoek.

In verbinding blijven

SPORT•GOUDA waardeert de open en eerlijke feedback van haar klanten* en neemt de verbeterpunten serieus. De feedback helpt om te zien wat goed gaat en waar nog uitdagingen liggen. Om klanten* persoonlijk te betrekken, wordt een aantal inloopmomenten gehouden. Zo kunnen zij hun ideeën en zorgen direct delen en toelichten.

Deze inloopmomenten zijn op de volgende data en locaties in Gouda:
Vrijdag 6 december -  9u00-12u00 – Groenhovenbad, Tobbepad 4
Donderdag 12 december - 13u00-16u00 – Sporthal de Zebra, Goverwellesingel 10

Onafhankelijk onderzoek

Het klanttevredenheidsonderzoek is uitgevoerd door het onafhankelijke onderzoeksbureau Right Marktonderzoek en vond plaats in mei en juni 2024.

Het klanttevredenheidsonderzoek is uitgevoerd door het onafhankelijke onderzoeksbureau Right Marktonderzoek en vond plaats in mei en juni 2024. Alle klanten* van SPORT•GOUDA werden uitgenodigd om deel te nemen aan het onderzoek via e-mail, social media of fysieke kaartjes. Ruim 870 personen deden mee aan het onderzoek. De resultaten van het onderzoek zijn anoniem verwerkt. Het klanttevredenheidsonderzoek wordt iedere twee jaar herhaald.

Een samenvatting van de resultaten uit het klanttevredenheidsonderzoek 2024 is terug te lezen op de website van SPORT•GOUDA.

* klanten zijn: bezoekers/gebruikers van accommodaties, sporters, zwemmers, deelnemers, verenigingen, scholen, huurders, samenwerkingspartners etc. waar SPORT•GOUDA voor werkt en contact mee heeft.


Meer nieuws

Advertorial Natuur en recreatie vandaag 12:23

Rabobank schenkt mooie bijdrage aan ontwikkeling Voedselbos

Pauline Breedveld en Ivanka de Goeij hebben namens de ledenraad van Rabobank Hollandse IJssel een cheque van €12.500 overhandigd aan Stichting Voedselbos Goudse Hout. Deze bijdrage, afkomstig uit de themagroep Banking4Food, wordt ingezet om een belangrijk nieuw initiatief van het voedselbos te ondersteunen.

Advertorial Sport en recreatie vandaag 11:08

Sportieve kerstvakantie met SPORT•GOUDA: Speel, spring en swing de winter door!

SPORT•GOUDA biedt van 23 december 2024 tot en met 5 januari 2025 een gevarieerd programma vol sportieve en leuke activiteiten. Van zaalvoetbaltoernooien en discozwemmen tot hét springkussenfestival, er is voor ieder wat wils deze vakantie! Lees hieronder snel verder voor het volledige programma.

Calamiteiten vandaag 09:52

Dronken man probeert ambulance te stelen

Een stomdronken man probeerde in de nacht van zondag op maandag een ambulance te stelen in Moordrecht. Terwijl medewerkers van de ambulance en de politie druk bezig waren met een medisch incident in een woning, probeerde de man er met de ambulance vandoor te gaan.

Advertorial Zorg vandaag 09:41

Kunstproject vraagt aandacht voor depressies en zelfdoding

Het beeld Stille strijd van kunstenaar SAZZA staat vanaf maandag op het Erasmusplein. Dinsdagmiddag is de officiële onthulling. Het kunstwerk vraagt aandacht voor depressies en zelfdoding, de belangrijkste doodsoorzaak bij jongeren onder de 30 jaar.

Advertorial Muziek gisteren 18:46

Country Kerst Brunch met Change of Key

Dinsdag 24 december is het tijd voor de Country Kerst Brunch met muzikale omlijsting van het Goudse huistrio Change of Key. Vele bekende - en onbekende Kerstsongs zullen tijdens het eten de revue passeren, natuurlijk aangevuld met Easy listening– en Country Muziek.