Een vandaal heeft zaterdagmiddag een brandende fakkel gegooid op het hoofdveld van de voetbalvereniging Olympia.
Fikkende staaf
De voorbijganger gooide de fikkende staaf vanaf het fietspad aan de Bodegraafsestraatweg het hoofdveld op. Daar was op dat moment de eerste helft van de wedstrijd Jong Olympia - VEP bezig.
Niemand werd geraakt of raakte gewond door het projectiel. Al schrokken alle spelers, begeleiding en supporters van de impact van de vuurstaaf.
Waterzakken en bidons
Het duurde even voordat er werd ingegrepen omdat de betrokkenen dachten dat de fakkel zou exploderen.
De teams grepen uiteindelijk in met waterzakken en bidons. Het vuur werd zo geblust en de fakkel verwijderd.
De schade aan de grasmat is groot. Olympia gaat aangifte doen bij de politie.
De tweede helft wordt uitgespeeld. En vanmiddag vanaf 17u15 komt Olympia 1 op hetzelfde veld in actie tegen BSC’68.
Inspectie
De kans is groot dat de wedstrijd wordt afgelast. Inspectie van het veld moet daarop uitsluitsel geven.