Er komt een einde aan het eerste zaalvoetbalteam van Watergras. Na de degradatie uit de Eerste Divisie en verschillen in visie tussen de technische staf, sponsoren en het bestuur is besloten om te stoppen met Watergras 1 en daarmee topzaalvoetbal in Gouda.
Lastig seizoen
Het besluit volgt op een lastig seizoen waarin de Goudse zaalvoetballers niet, zoals in voorgaande jaren, konden meestrijden om promotie via de nacompetitie. In plaats daarvan stond het hele seizoen in het teken van handhaving.
In de beslissende fase van de competitie kreeg Watergras bovendien te maken met afwezigheid van meerdere spelers door vakanties en andere omstandigheden. Daardoor ging onder meer de allesbeslissende wedstrijd om lijfsbehoud verloren.
Nog geen twee weken geleden speelde Watergras in sporthal De Mammoet de finale van de play-offs tegen AFC 34 uit Alkmaar. De ploeg hoopte zich toen nog te handhaven, maar slaagde daar uiteindelijk niet in.

Topklasse
Het tweede elftal van Watergras neemt de plek van het eerste team over. Dat team komt momenteel uit in de Topklasse en wordt vanaf komend seizoen het hoogste zaalvoetbalteam van de vereniging.
De staf spreekt tegelijkertijd haar trots uit over spelers die de komende periode een stap maken naar andere clubs in zowel het zaal- als veldvoetbal. Ook wordt de hoop uitgesproken dat een nieuwe generatie futsalspelers in de toekomst opnieuw voor aansprekende prestaties in Gouda kan zorgen.
In een reactie bedankt Watergras alle sponsoren, supporters, spelers en vrijwilligers voor hun inzet en steun in de afgelopen jaren.
Met het verdwijnen van Watergras 1 verliest Gouda voorlopig een vertrouwde naam uit het landelijke zaalvoetbal. En mooie zaalvoetbalwedstrijden op de vrijdagavond, waarbij De Mammoet eivol zat met liefhebbers en supporters.