Jubileumeditie magazine Sigt 

"De situatie in de wereld maakte het vorig jaar logischerwijs ingewikkeld om een daadwerkelijke viering van het jubileum te organiseren. Hoe graag we ook met elkaar mooie momenten vieren. We hebben daarom een speciale jubileumeditie van ons magazine Sigt gemaakt, waarin wij onder meer met een aantal oud-eigenaren terugblikken op de beginperiode van Lansigt", aldus Frank van Hoepen, directeur van de Goudse vestiging.

"De verhalen van de oud-eigenaren vertellen de geschiedenis van Lansigt. Wat in de eerste Lansigt-periode (toen nog Langeveld & Sigtermans, de inspiratie voor onze huidige naam) gold, geldt echter nu nog steeds: 

“Het kantoor groeide verder op de persoonlijke relaties die de ondernemende eigenaren opbouwden met hun klanten. Het gesprek met de klant hebben ze allemaal altijd het mooiste deel van hun werk gevonden.” 

Waardering voor alle collega’s 

In maart 2022 werden alle medewerkers verrast met grote taarten op de vestigingen. van Hoepen: "Er komt dan misschien geen feest, maar een feestje vieren doen we zeker wel! Een heerlijk stuk taart, een kleine speech en een mooie bonus voor iedereen die in dienst is: zo spreken we onze lof en waardering uit voor elkaar en ons 75-jarig bestaan. De bonus wordt vergezeld door een verzilverd speldje met ons nieuwe beeldmerk, bedacht én als eerste geslagen bij de Koninklijke Begeer door Pieter van der Kwaak." 

(Ver)nieuw(d) logo 

Het nieuwe beeldmerk is tijdens het jubileumjaar gelanceerd, als onderdeel van een volledig nieuwe huisstijl. "Het logo, de kleuren en ons verhaal zijn in een nieuw jasje gestoken, passend bij wie wij zijn én leunend op 75 jaar ervaring. Ons logo draagt de kenmerken van twee (abstracte) gezichtjes die elkaar aankijken. We doen het samen. Het schild geeft aan dat hoe ambitieus we ook zijn, de basis stevig en doordacht moet zijn. Het staat voor ouderwets vakmanschap en vertrouwen", zo vertelt Hoepen.

"Dit jaar voegen we daar een extra versie aan toe en maken de twee gezichten in ons beeldmerk, tijdelijk plaats voor het getal 75. Daar zijn we samen met onze collega’s én onze klanten gekomen. Dit logo ziet een ieder de rest van het jaar regelmatig voorbijkomen. 

Prinsjesdagontbijt 

Lansigt verwacht op 22 september weer ‘als vanouds’ een Prinsjesdagontbijt te houden. Hoepen: "Uiteraard staat deze in het teken van alle fiscale implicaties van de kabinetsplannen, maar we kijken er ook naar uit om elkaar weer te ontmoeten. Een mooi moment om te vieren dat wij al 75 jaar onze klanten mogen bedienen. We hopen uiteraard dat we dit de komende 75 jaar blijven doen!..."

Op de frontfoto Frank van Hoepen (links) en Pieter van der Kwaak.